سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کنکوری باید چگونه درس بخواند؟

نظر

سلام بر دوستان کنکوری خسته نباشید با توجه به شروع سال تحصیلی و رسیدن زمان درس خواندن جدی و متمرکز تصمیم گرفتم به عنوان مطلب اول وبلاگ مشهد درس درباره روش درس خواندن صحبت کنم و امیدوارم این بلاگ بتواند مشکل های فکری شما را حل کند 

اولین نکته درباره درس خواندن همیشه منظم بودن است شک نکنید اگر منظم و مداوم درس بخوانید موفق می شوید  

روش مطالعه مشهد درس

1- برنامه‌ریزی دقیق

برنامه‌ریزی دقیق اولین و مهم‌ترین تکنیک به عنوان بهترین روش مطالعه کنکور است. شما باید با یک برنامه دقیق و اصولی تمامی اهداف خود را به صورت روزانه مشخص کنید. زمان‌های مشخصی را برای مطالعه درس‌های عمومی و تخصصی تعیین کنید. دروس عمومی و تخصصی باید به صورت موازی با یکدیگر مطالعه شوند. این بدین معنی است که دانش‌آموز باید نه تنها در یک روز درس‌ عمومی مطالعه کند بلکه باید یک درس تخصصی نیز برای مطالعه داشته باشد. یکی از مهم‌ترین نکات در روش مطالعه کنکور، برنامه‌ریزی همراه با استراحت است. شما باید زمان‌های مشخصی را نیز در برنامه برای استراحت مشخص کنید. شما با بهترین روش مطالعه کنکور می‌توانید بهترین رتبه را کسب کنید اما نباید سلامتی جسمی و روحی خود را فراموش نمایید. بنابراین تکنیک اول، برنامه‌ریزی دقیق همراه با مطالعه درس‌ها و استراحت است.

 2- پیش خوانی

این تکنیک را بدون شک همه دانش‌آموزان و داوطلبان استفاده می‌کنند. پیش خوانی تمامی درس‌های عمومی و تخصصی یک امتیاز مثبت برای دانش‌آموز محسوب می‌شود. دانش‌آموز در مرحله اول باید به صورت گذرا متن کتاب درسی را مطالعه کند. این موضوع موجب می‌شود که با عنوان درس، تیتر، پاورقی و تصاویر آشنایی بیشتری پیدا کند. پیش خوانی به صورت کلی حافظه تصویری دانش‌آموز را تقویت می‌کند تا مطالب را در ذهن نگه دارد.

3- مطالعه دقیق و جزئی

سومین مرحله در روش مطالعه کنکور، مطالعه دقیق و عمیق مطالب است. شما باید یک درس و فصل را انتخاب کنید و در زمان مشخص بعد از پیش خوانی، مطالب را به صورت عمیق مطالعه کنید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این مرحله باید به آن توجه داشته باشید حفظ نکردن مطالب است. مفاهیم را سطر به سطر بخوانید و برای خودتان توضیح دهید. شما می‌توانید برای درک بهتر مفاهیم از خودتان سوال بپرسید و سپس به آن پاسخ دهید. این موضوع موجب می‌شود که تسلط زیادی به مفاهیم داشته باشید.

4- خلاصه‌نویسی

چهارمین روش مطالعه کنکور برای آزمون سراسری 1400، خلاصه‌نویسی است. خلاصه‌نویسی یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های مطالعه برای کنکور و هر آزمونی است. شما باید بعد از مطالعه دقیق مفاهیم، مهم‌ترین قسمت‌های هر درس را به صورت مرتب خلاصه‌نویسی کنید. این خلاصه‌نویسی را هر روز قبل از شروع مباحث جدید مطالعه کنید. خلاصه‌نویسی بهترین راه برای مرور مطالب خوانده شده است. شما می‌توانید به صورت روزانه هنگام مطالعه خلاصه‌نویسی اشکالات و قسمت‌های دشوار را علامت بزنید و در پایان روز دوباره آن‌ها را مرور کنید.

منبع